سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۵۶

اخبار

نشست هماهنگی برنامه های هفته سلامت روان 1402 برگزار شد

با حضور رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، نشست هماهنگی برنامه های هفته سلامت روان 1402 برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، بر اساس نظر کارشناسان سلامت روان، روز جهانی بهداشت روان در سال 2023 فرصتی برای مردم و جوامع است تا در پشت موضوع "سلامت روان یک حق جهانی بشر است" متحد شوند تا دانش را بهبود بخشند، آگاهی را افزایش دهند و اقداماتی را انجام دهند که سلامت روان همه را به عنوان یک حقوق جهانی بشر ارتقا و محافظت می کند. 


سلامت روان یک حق اساسی انسان برای همه مردم است. هر کس، هرکس و در هر کجا که باشد، حق برخورداری از بالاترین استانداردهای قابل دستیابی از سلامت روان را دارد. این شامل حق محافظت در برابر خطرات سلامت روان، حق مراقبت در دسترس، قابل دسترس، قابل قبول و با کیفیت خوب، و حق آزادی، استقلال و شمول در جامعه است. 


سلامت روان برای سلامت و رفاه کلی ما حیاتی است. با این حال از هر هشت نفر در سراسر جهان، یک نفر با شرایط سلامت روانی زندگی می‌کند که می‌تواند بر سلامت جسمانی، رفاه، نحوه ارتباط با دیگران و معیشت آنها تأثیر بگذارد. شرایط سلامت روان نیز بر تعداد فزاینده ای از نوجوانان و جوانان تأثیر می گذارد. 


داشتن یک وضعیت سلامت روان هرگز نباید دلیلی برای محروم کردن یک فرد از حقوق انسانی یا محروم کردن او از تصمیم گیری در مورد سلامتی خود باشد. با این حال، در سراسر جهان، افراد مبتلا به بیماری های روانی همچنان طیف گسترده ای از نقض حقوق بشر را تجربه می کنند.


بسیاری از آنها از زندگی اجتماعی طرد شده و مورد تبعیض قرار می گیرند، در حالی که بسیاری دیگر نمی توانند به مراقبت های بهداشت روانی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند یا فقط می توانند به مراقبت هایی دسترسی داشته باشند که حقوق بشر آنها را نقض می کند. WHO به همکاری با شرکای خود ادامه می دهد تا اطمینان حاصل شود که سلامت روان ارزش گذاری، ارتقاء و محافظت می شود و اقدامات فوری انجام می شود تا همه بتوانند از حقوق انسانی خود استفاده کنند و به مراقبت های بهداشت روانی با کیفیت مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. 


*********


به همین مناسبت نشست هماهنگی برنامه های هفته سلامت روان با حضور رییس و مسئولان ارشد بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و مسئول و اعضای مرکز مشاوره این منطقه، در پلی کلینیک مرکزی، برگزار شد.


در این نشست در خصوص حق اولیه خود برای سلامت روان و همچنین نحوه محافظت از حقوق دیگران سخن به میان آمد و با مشورت و تبادل نظر حضار، برنامه های هفته سلامت 1402 تدارک دیده شد و مقرر گردید تا برنامه های متنوعی توسط مسئول و اعضای مرکز مشاوره بهداشت و درمان صنعت نفت فارس جهت کارکنان و خانواده های آن ها صورت پذیرد.


*هفته سلامت روان 1402، از 18 مهر ماه آغاز و تا 24 مهر ماه جاری، ادامه خواهد داشت.
 
۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۰۷
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۵۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید