سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۱۸

اخبار

به بهانه پاسداشت هفته واکسیناسیون:

واکسیناسیون بیماری سرخک در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس انجام می پذیرد

مسئول کنترل عفونت بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، گفت: واحد واکسیناسیون بهداشت و درمان صنعت نفت فارس در مواجهه کشور با شیوع بیماری سرخک، نسبت به فراخوان جمعیت تحت پوشش خود جهت واکسیناسیون این بیماری اقدام نموده و این مهم در حال اجراست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، مریم کوچکی در این خصوص عنوان کرد: هفته جهانی واکسیناسیون از 11-9 اردیبهشت ماه با هدف آگاه سازی جامعه و به منظور ترویج این مهم جهت محافظت از افراد در هر رده سنی در مقابل بیماری هایی قابل پیشگیری با واکسن نامگذاری شده است.


وی افزود: با شروع پاندمی کووید 19 به دلیل عدم دسترسی و عدم وجود داروی موثر و کارآمد جهت کنترل و درمان بیماری و شیوع و انتقال سریع بیماری پژوهشگران تنها راه نجات از این پاندمی را واکسیناسیون عمومی می دانستند و لذا بر آن شدند که به تولید واکسن موثر جهت مواجهه با این پاندمی اقدام کنند.


 مسئول کنترل عفونت بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، اضافه کرد: دسترسی به واکسن و انجام واکسیناسیون علیه کووید 19 یکی از بزرگترین دستاوردهای سلامت عمومی در این برهه محسوب می شود که خوشبختانه منجر به کاهش قابل توجه موارد ابتلا و مرگ و میر سطح جهانی شده است.


کوچکی گفت: در این بین، خوشبختانه بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان نیز با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته گام های موثری جهت انجام این مهم بردارد.


وی در خصوص انجام واکسیناسیون در مدت مواجهه با کرونا اظهار کرد: از اواخر سال 1399 با ورود واکسن کرونا به کشور واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان بر اساس اولویت ها ذکر شده از طرف معاونت بهداشتی آغاز شد و پس از آن این بهداشت و درمان در درمانگاه شماره 2 و درمانگاه های مناطق عملیاتی به انجام واکسیناسیون کارکنان و خانواده های آن ها و عموم پرداخت.


کوچکی افزود: متاسفانه در حال حاضر ما در کشورمان درگیر بیماری سرخک شده ایم که به دنبال بوجود آمدن مشکلات ایجاد شده در زیر ساخت های بهداشتی و شیوع بیماری سرخک در افغانستان و ورود مهاجران افغانی به ایران تولید شده است.


مسئول کنترل عفونت بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، بیان کرد: در این راستا، واحد واکسیناسیون بهداشت و درمان صنعت نفت فارس نیز نسبت به فراخوان جمعیت تحت پوشش خود جهت واکسیناسیون سرخک اقدام نموده و این مهم در حال اجراست.


به گفته وی، تمامی کودکان و بزرگسالانی که سابقه ابتلای قبلی و یا واکسیناسیون علیه سرخک را ندارند مستعد ابتلا به این بیماری هستند و لذا ضروری است تمامی کودکان زیر 5 سال که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده اند هر چه سریعتر واکسینه شوند.


کوچکی تاکید کرد: همچنین، چنانچه مواردی از تب و بثورات پوستی در کودکان یا اطرافیان خود مشاهده کردید در اسرع وقت به اولین مرکز بهداشتی ارجاعات لازم صورت پذیرد.
 
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۱۵
تعداد بازدید : ۴۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید